ترمز مهمترین بخش سیستم ایمنی در خودروها است که باید بهصورت ادواری بررسی شود تا از بروز حوادث جبرانناپذیر جلوگیری شود.
[1399/05/06 10:00]
ترمز نگرفتن یک خودرو میتواند دلایل زیادی داشته باشد اما مهمتر از دانستن دلایل آن، انجام کارهایی است که در صورت ترمز نگرفتن خودرو، موجب توقف آن بدون آسیب رسیدن به شخص یا خودرو میشود.
[1397/05/02 13:00]
سیستم ترمز در اغلب خودروها (پژو (206 تیپ 2،3،5،6، SD، 405 پارس) سمند، تندر 90 (ال90) و پراید) مشابه هم هستند، قطعات سیستم ترمز خودرو در شکل زیر نشان داده شده اند:
[1396/10/28 13:00]
خرابی ترمز نشانههایی دارد و هر کدام از این علائم، نشانگر نیاز به رسیدگی به این بخش است.
هنگام خرابی سیستم ترمز خودرو، نشانههایی بروز میکند که در صورت بروز هر یک از آنها باید برای تعمیر به نمایندگیهای مجاز مراجعه شود:
[1397/05/31 11:00]
از زمان اختراع اولین خودرو تاکنون، نحوهی کنترل و متوقف کردن خودرو یکی از دغدغههای اصلی سازندگان بوده است. ترمز به عنوان حیاتیترین سیستم ایمنی در خودروها وظیفهی مهمی برعهده دارد. هنگامی که از اتوره بوگاتی، بنیانگذار شرکت خودروسازی بوگاتی، دربارهی عدم وجود سیستم ترمز در خودروهای مسابقهای گرندپری این شرکت سوال شد پاسخ داد، خودروهای من برای حرکت ساخته شدهاند نه توقف. با این حال، خیلی زود مشخص شد که نقش ترمز در خودروها فراتر از آن است که بتوان حتی در نمونههای مسابقهای از آن چشمپوشی کرد. به همین علت، از گذشته تا حال، همواره شاهد پیشرفت، تکامل و ظهور نوآوریهای متنوع در سیستمهای ترمز خودرو بودهایم. امروزه بر خلاف گذشته، ترمزها تنها وظیفهی کاهش سرعت و متوقف کردن خودرو را برعهده ندارند، بلکه در فرمانپذیری و شارژ باتری خودروهای هیبرید نیز اثر گذارند.
[1397/06/31 9:00]
در ترمزهای دیسکی ارتعاشها میتواند بین لنت و دیسک، لنت و کلیپر یا کلیپر و اتصالات نصب شده بروی آن باشد.
[1397/07/10 11:00]
ترمز مهمترین بخش سیستم ایمنی در خودروها است که باید بهصورت ادواری بررسی شود تا از بروز حوادث جبرانناپذیر جلوگیری شود.
[1399/04/09 11:00]
سیستم ترمز یکی از مهمترین و حیاتیترین اجزای ایمنی اتومبیل بهحساب میآید که برای کاهش سرعت و توقف مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم ترمز خودرو با پیشرفت صنعت خودروسازی با تغییرات گستردهای همراه شده است و انواع مدلها با عملکرد متفاوت بر روی خودروها تعبیه میشوند. واکنشی که انواع سیستم ترمز بر وضعیت خودرو در حال رانندگی دارند، یکسان است اما فرآیند انتقال نیرو (از پای راننده به دیسک ترمز روی چرخ) و میزان اثربخشی آنها با یکدیگر تفاوت دارد.
[1400/09/29 13:00]
استفاده از ترمز دستی بسیار ساده است اما نکاتی درباره آن وجود دارد که رعایت کردن آن لازم است:
[1396/12/25 14:00]
یکی از سیالاتی که در همه خودروهای سبک وجود دارد و کمتر کسی به آن اهمیت میدهد، روغن ترمز است؛ سیالی همهکاره که از آن در کلاچ خودروهایی که دارای سیستم کلاچگیری هیدرولیکی هستند نیز استفاده میشود و حتی از این مایع برای جدا کردن قطعات فلزی که در هم قفل شدهاند و بر اثر رسوب اصطلاحا گیرپاژ کردهاند نیز بهره برده میشود. با این حال این مایع نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا بتواند به خوبی عملکرد خود را نشان دهد.
[1395/05/17 19:00]